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Devblog - Une nouvelle approche

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Patatrasse

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Devblog - Une nouvelle approche

Message09 Juin 2015, 16:55

Traduction de l'article posté avec illustrations sur http://devblog.cycling-manager.com/

Cette année, plusieurs nouveautés ont été intégrées pour modifier l'approche de la course et faire en sorte que chaque Tour de France soit différent.

En premier lieu, nous avons ajouté la forme du jour. Cela veut dire que chaque coureur sera plus ou moins performant pendant l'étape et, par conséquence, cela pourra modifier votre stratégie. En effet, si vous jouez avec Thibaut Pinot et qu'il est dans une forme "exceptionnelle", vous attaquerez peut être alors que s'il est en "méforme", vous tenterez peut être de suivre vos concurrents le plus longtemps possible.

Il y a 5 niveaux de forme du jour (exceptionnelle, bonne, normale, mauvais, méforme). Les niveaux de vos coureurs sont connus avant le départ alors que ceux de vos adversaires sera révélé après l'étape. La forme du jour est "presque" aléatoire. En effet, elle dépend du profil de l'étape et du type de coureur. Par exemple, un grimpeur est plus à même d'avoir un forme du jour exceptionnelle sur une étape de montagne plutôt que sur une étape de plaine. Néanmoins, ses chances d'être en méforme sur une étape de montagne ne sont pas nulles.

Nous avons aussi implémenté un nouveau système d'"objectif d'étape" qui aidera vos coureurs à récupérer de l'énergie entre les étapes. Au début de chaque étape, votre meilleur coureur vous indiquera son objectif pour l'étape qui arrive, par exemple, "Finir sur le podium de l'étape" ou "Ne pas perdre de temps sur les favoris". Si vous réussissez, votre coureurs obtiendra un bonus de récupération qui lui permettra de récupérer un peu plus d'énergie pour l'étape suivante. Toutefois, il arrivera aussi que des équipiers aient certaines ambitions : les baroudeurs voudront "prendre l'échappée du jour" alors que les sprinteurs voudront "Marquer au moins 15 points au classement par points".

Puisque l'on parle de bonus de récupération, abordons le système de récupération. Cette année, nous l'avons complètement refait pour le rendre plus compréhensible et que les joueurs aient plus de contrôle sur celui-ci. Le précédent système était difficile à prévoir car il prenait en compte de nombreuses variables. Le nouveau système permet d'anticiper. En fonction du type d'étape, de sa longueur et de le caractéristique récupération d'un coureur, le joueur peut deviner si le coureur sera fatigué ou non pour la prochaine étape et, en conséquence, choisir de durcir ou non la course.

En plus de cela, nous avons ajouté 3 niveaux de difficulté : Amateur, Professionnel et Champion. Le mode amateur est destiné aux joueurs qui ne souhaitent pas établir de stratégie complexes. En conséquence, les coureurs récupèrent beaucoup d'énergie entre chaque étape et les coureurs du joueur ont toujours une forme du jour normale, bonne ou exceptionnelle. Les adversaires, quant à eux, sont toujours dans en méforme ou dans une forme du jour mauvaise. Les coureurs du joueur disposent aussi d'une aide dans les moments clés d'une étape : un boost est accordé pendant les sprints et les derniers kilomètres d'un classement grimpeur.

La difficulté Professionnelle correspond à celle des jeux précédents, la forme du jour est aléatoire et la récupération doit être prise en compte. Le mode Champion demande une gestion plus précise pour l'emporter car la récupération est plus faible entre les étapes. Les adversaires sont aussi plus coriaces car ils utilisent des ravitaillements (les mêmes que le joueur) et peuvent aussi bénéficier des avantages de la position aérodynamique. Ainsi, les joueurs ne disposent plus d'aucun avantage par rapport à l'intelligence artificielle (et par la même occasion nous avons aussi supprimer la "triche de l'oreillette" dans les virages).

La forme du jour, les objectifs d'étape, et les niveaux de difficultés fonctionnent en mode Tour de France, Pro Team, Coopération et Versus.

Pour conclure, nous avons aussi implémenté une toute nouvelle interface en course afin que vous puissiez à tout moment savoir qui est dangereux ou non dans l'échappée. Nous avons aussi ajouté une fonction "sauvegarde automatique" en cours d'étape pour que vous n'ayez plus à vous rappelez de sauvegarder. Nous avons aussi fait des ajustement au niveau de la défaillance pour que vous ayez plus de contrôle sur celle-ci, ce qui créé des situations plus tendues. Bien entendu, nous avons aussi mis à jour les trophées et les missions des équipes.
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Peeters

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Re: Devblog - Une nouvelle approche

Message09 Juin 2015, 17:53

Stage objectives are a really great addition to the game in my opinion. Versus mode will be a more competitive and so much more intense. It will almost feel like giving a mental blow to your opponent if you succeed in your objectives and prevent your opponent from doing so, just like in the real tour.

although i still have a few questions. On the 3rd picture we can see that valverde and malori have an objective. It appears valverde won the stage as the objective is marked off in green and malori didn't. So valverde gains a bonus of +1 and malori doesn't. But there is also a column with a extra bonus of +2 for every cyclist in your team, what do we have to do to get this extra bonus? and is this bonus always the same?

And if you play versus mode, if the one player gets an extra objective, does the other one as well? because if this isn't the case, your opponent could get an advantage...


Edit: and on the first picture you can see that there is an objective for 4 members of your team but you can only control one of them in the first stage, how does this work?
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Carlos2santos

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Re: Devblog - Une nouvelle approche

Message09 Juin 2015, 23:28

Of course all these developments will come in handy in the game. The levels of difficulty is great, because so each user can attach the difficulty of the game to your liking.

The form states, is another grandisima improvement because it will make each stage or race will be different from the previous one, the game will grow much in variables that may end up giving. Now that this factor playing every day, the results will not be as predictable. Thus losing the monotony of TDF 14, because each Tour ended up being like a "déjà vu" were, almost equal to the previous that we had played, like they always attack the same cyclists, Purito,
Rui Costa ...

The expectations at every stage of cyclists, also I see it, I think another good improvement. But I doubt about the recovery extra energy arise. When our leader fulfills its purpose at the stage receives +1 extra energy, it is right?. And if other cyclists also meet their objectives at the same stage, also they receive +1?, or can only receive +1 in power a cyclist at each stage?.

On the other hand, if one of our cyclist get a good result at a stage such as stage win after getting into the breakaway. Although this was not his goal at the beginning of it, but as got a great end result, being awarded +1?, or energy also was not his goal from the beginning did not add extra energy?.

Thank you very much for the information.
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Yoann33

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Re: Devblog - Une nouvelle approche

Message10 Juin 2015, 06:31

Patatrasse a écrit: En plus de cela, nous avons ajouté 3 niveaux de difficulté : Amateur, Professionnel et Champion. Le mode amateur est destiné aux joueurs qui ne souhaitent pas établir de stratégie complexes. En conséquence, les coureurs récupèrent beaucoup d'énergie entre chaque étape et les coureurs du joueur ont toujours une forme du jour normale, bonne ou exceptionnelle. Les adversaires, quant à eux, sont toujours dans en méforme ou dans une forme du jour mauvaise. Les coureurs du joueur disposent aussi d'une aide dans les moments clés d'une étape : un boost est accordé pendant les sprints et les derniers kilomètres d'un classement grimpeur.


Ok mais cela ne nous dit pas en gros, les limites dont un coureur peut-il remporter le tour dans mode amateur. Est ce que par exemple, les coureurs qui ont la note de 65 % peuvent-il remporter ?

Merci pour l'article !
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Patatrasse

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Re: Devblog - Une nouvelle approche

Message10 Juin 2015, 10:23

Peeters a écrit:But there is also a column with a extra bonus of +2 for every cyclist in your team, what do we have to do to get this extra bonus? and is this bonus always the same?

There can be +1 or +2 for extra objectives. There are 2 ways of reaching those extra bonus but I prefer to let some more mistery about that ;)
Peeters a écrit:And if you play versus mode, if the one player gets an extra objective, does the other one as well? because if this isn't the case, your opponent could get an advantage...

It depends, objectives depends on the team, so player 1 and 2 doesn't have necessarily the same objective on the stage but on some occasion, the objective of a player may prevent the other to reach his objective.
For example: player 1, Contador has to "Don't loose time on Nibali and Froome" and player 2, Froome has to "Gain time on Nibali and Contador"
Peeters a écrit:Edit: and on the first picture you can see that there is an objective for 4 members of your team but you can only control one of them in the first stage, how does this work?

For individual time trial stages, all riders give an objective but only the controlled rider can complete an objective.
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Patatrasse

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Re: Devblog - Une nouvelle approche

Message10 Juin 2015, 10:28

Carlos2santos a écrit:The expectations at every stage of cyclists, also I see it, I think another good improvement. But I doubt about the recovery extra energy arise. When our leader fulfills its purpose at the stage receives +1 extra energy, it is right?. And if other cyclists also meet their objectives at the same stage, also they receive +1?, or can only receive +1 in power a cyclist at each stage?.
As long as an objective is reached, there is a +1 bonus, so if 2 riders do their objective, they will both get a +1

Carlos2santos a écrit:On the other hand, if one of our cyclist get a good result at a stage such as stage win after getting into the breakaway. Although this was not his goal at the beginning of it, but as got a great end result, being awarded +1?, or energy also was not his goal from the beginning did not add extra energy?.

This ha been taken into account but I don't want to give all the clues ;)
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Patatrasse

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Re: Devblog - Une nouvelle approche

Message10 Juin 2015, 10:40

Yoann33 a écrit:
Patatrasse a écrit: En plus de cela, nous avons ajouté 3 niveaux de difficulté : Amateur, Professionnel et Champion. Le mode amateur est destiné aux joueurs qui ne souhaitent pas établir de stratégie complexes. En conséquence, les coureurs récupèrent beaucoup d'énergie entre chaque étape et les coureurs du joueur ont toujours une forme du jour normale, bonne ou exceptionnelle. Les adversaires, quant à eux, sont toujours dans en méforme ou dans une forme du jour mauvaise. Les coureurs du joueur disposent aussi d'une aide dans les moments clés d'une étape : un boost est accordé pendant les sprints et les derniers kilomètres d'un classement grimpeur.


Ok mais cela ne nous dit pas en gros, les limites dont un coureur peut-il remporter le tour dans mode amateur. Est ce que par exemple, les coureurs qui ont la note de 65 % peuvent-il remporter ?

Merci pour l'article !


Désolé, j'ai oublié de te répondre sur l'autre post.
Pour les sprints, gagner avec un coureur à 75 en Sprint et Accélération est tout à fait faisable (j'ai gagné facilement des sprints avec Romain Feillu qui est à 76 en Sprint et Accélération, sans ravitaillement)
Pour les étapes de vallon, un coureur à 75 en Vallon peut s'en sortir sans trop de problème (j'ai gagné sans trop de problèmes l'étape de Huy, avec Fédrigo qui est à 76 en vallon, sans ravitaillement)
Pour les étapes de montagnes, il faut environ un coureur à 77 en montagne.
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Peeters

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Re: Devblog - Une nouvelle approche

Message10 Juin 2015, 11:22

Patatrasse a écrit:
Peeters a écrit:But there is also a column with a extra bonus of +2 for every cyclist in your team, what do we have to do to get this extra bonus? and is this bonus always the same?

There can be +1 or +2 for extra objectives. There are 2 ways of reaching those extra bonus but I prefer to let some more mistery about that ;)


hmm, a mystery... maybe we could guess and you tell us if we are right or wrong? :P

Patatrasse a écrit:
Peeters a écrit:And if you play versus mode, if the one player gets an extra objective, does the other one as well? because if this isn't the case, your opponent could get an advantage...

It depends, objectives depends on the team, so player 1 and 2 doesn't have necessarily the same objective on the stage but on some occasion, the objective of a player may prevent the other to reach his objective.
For example: player 1, Contador has to "Don't loose time on Nibali and Froome" and player 2, Froome has to "Gain time on Nibali and Contador"


Are these objectives always the same for every tdf you play or does it depend on the situation in the overall standing/other factors or is it chosen randomly? and does the form of the day have any influence on those objectives?
and are we able to see the objectives of your team for every stage at the start of the tdf or only at the start of the stage we have to ride next?

Patatrasse a écrit:
Peeters a écrit:Edit: and on the first picture you can see that there is an objective for 4 members of your team but you can only control one of them in the first stage, how does this work?

For individual time trial stages, all riders give an objective but only the controlled rider can complete an objective.


Is there an objective for the TTT stage?
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Patatrasse

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Re: Devblog - Une nouvelle approche

Message10 Juin 2015, 11:29

Peeters a écrit:hmm, a mystery... maybe we could guess and you tell us if we are right or wrong? :P

Nope, mystery will remain till the release of the game. Though this not complicated to discover how to get it :)
Peeters a écrit:Are these objectives always the same for every tdf you play or does it depend on the situation in the overall standing/other factors or is it chosen randomly? and does the form of the day have any influence on those objectives?
and are we able to see the objectives of your team for every stage at the start of the tdf or only at the start of the stage we have to ride next?

Since they depends on the overall standings and on race day conditions, objectives are displayed before the start of the stage.
Peeters a écrit:Is there an objective for the TTT stage?

Yes, there is a time to reach. This time is the same for all the riders.
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Peeters

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Re: Devblog - Une nouvelle approche

Message10 Juin 2015, 12:02

Patatrasse a écrit:
Peeters a écrit:hmm, a mystery... maybe we could guess and you tell us if we are right or wrong? :P

Nope, mystery will remain till the release of the game. Though this not complicated to discover how to get it :)


Patatrasse a écrit:
Peeters a écrit:hmm i always play versus mode, i guess i won't have an competitive advantage concerning those bonuses. Is it explained in the game or do we have to play it to find out by playing a few stages?
Are these objectives always the same for every tdf you play or does it depend on the situation in the overall standing/other factors or is it chosen randomly? and does the form of the day have any influence on those objectives?
and are we able to see the objectives of your team for every stage at the start of the tdf or only at the start of the stage we have to ride next?

Since they depends on the overall standings and on race day conditions, objectives are displayed before the start of the stage.


This really looks great!

Patatrasse a écrit:
Peeters a écrit:Is there an objective for the TTT stage?

Yes, there is a time to reach. This time is the same for all the riders.


Only the time of the 5th member of your team counts, so if a few members of your team are left behind, do they get the bonus if your team finishes in time or does it only count for the ones that made it in time?
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