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Beta patch HI/MO changes

MessagePublié: 04 Juil 2017, 22:20
par balaban
I have a question.

If 100% hill is used at 96% effort, what is the maximum effort for 100% mountain? 80%?

Re: Beta patch HI/MO changes

MessagePublié: 05 Juil 2017, 08:05
par fragglerock
[quote="balaban"]I have a question.

If 100% hill is used at 96% effort, what is the maximum effort for 100% mountain? 80%?[/quo

85%

Re: Beta patch HI/MO changes

MessagePublié: 05 Juil 2017, 09:51
par balaban
fragglerock a écrit:
balaban a écrit:I have a question.

If 100% hill is used at 96% effort, what is the maximum effort for 100% mountain? 80%?[/quo

85%

So hill starts being used at 86% after this patch?

Re: Beta patch HI/MO changes

MessagePublié: 05 Juil 2017, 10:08
par freire
the threshold for 100% MO didn't change, only the treshold for 100% HIL (as said from 100% to 96%)
85% is the treshold for MO.

Re: Beta patch HI/MO changes

MessagePublié: 05 Juil 2017, 12:31
par suigfdhuibsyret
85 pct mo threshold still sounds scary but i guess it needs some testing first. I'm not convinced there is any system gonna work if the threshold stays 85.

also: "The MO stat is now 100% used on a slope of 7% incline."

does this mean the flat stat has an influence up until 7 pct incline now? up from 5?

Re: Beta patch HI/MO changes

MessagePublié: 05 Juil 2017, 12:50
par balaban
freire a écrit:the threshold for 100% MO didn't change, only the treshold for 100% HIL (as said from 100% to 96%)
85% is the treshold for MO.


Thank you

Re: Beta patch HI/MO changes

MessagePublié: 05 Juil 2017, 12:52
par balaban
suigfdhuibsyret a écrit:85 pct mo threshold still sounds scary but i guess it needs some testing first. I'm not convinced there is any system gonna work if the threshold stays 85.

also: "The MO stat is now 100% used on a slope of 7% incline."

does this mean the flat stat has an influence up until 7 pct incline now? up from 5?


Yes.
Probably to stop climbers winning every time trial that has a long shallow climb in it, like in PCM16.

Re: Beta patch HI/MO changes

MessagePublié: 05 Juil 2017, 14:30
par habibi
J'ai testé la beta sur des étapes de moyenne montagne avec arrivée sur le plat, donc des sprints de 100-120 à l'arrivée. Déja ce qui est sur c'est que les "puncheurs" faibles en montagne ne sont pas lâchés, le problème c'est qu'il y a très peu de lâchés justement, l'écrémage ne se fait pas du tout.

D'autre part pour les sprints finaux (uniquement pour les étapes de moyenne montagne que j'ai faites) il y a bien des coureurs qui roulent sur la fin des étapes (point positif) mais aucune différence ne se crée dans le sprint et bien souvent les mecs qui roulent en tête depuis 10km font un top 10.

Il n'y a également toujours pas de train pour les sprinteurs/puncheurs qui se contentent de se suivre les uns les autres, mais sans poisson-pilote ni rien.

Re: Beta patch HI/MO changes

MessagePublié: 08 Juil 2017, 13:50
par supertofik
Je crains que le nouveau patch ait trop renforcé les "puncheurs".

Sur mon TDF en mode pro cyclist, j'ai un podium avec Pantano, Jungels, Kwiatkowski (aucun des 3 n'ayant plus de 80 en montagne). Jamais lâché en haute montagne, de très bons résultats en CLM, bref, les puncheurs seraient-ils devenus trop forts ?

Re: Beta patch HI/MO changes

MessagePublié: 08 Juil 2017, 15:03
par Dalia
@Cyanide Vous devriez vous inspirer de la course de cette après midi car on en est très loin là.