Nous sommes actuellement le 28 Avr 2024, 20:00


Pickford skryter av smärtsam årsdag som Belgien vävt stort

Modérateurs: Cyanide Team, Story Staff, Bigben Team

  • Auteur
  • Message
Hors-ligne

coupedumonde18

  • Messages: 1
  • Inscrit le: 28 Juin 2018, 06:57

Pickford skryter av smärtsam årsdag som Belgien vävt stort

Message28 Juin 2018, 06:59

Jordan Pickford säger att den närmande årsdagen av
Brasilien tröja

Englands chock nederlag till Island påverkar inte Gareth Southgate's squad före en showdown med Belgien.

Onsdagen markerar två år till den dag som de tre lejonerna blev sensationella dumpade ut från Euro 2016 i andra omgången av de stora turneringsdebutanterna.

Under Southgate finns det en mycket större känsla av optimism som omger den här ungdomsfulla Englandssidan, som pressade över Tunisien 2-1 i sin G-gruppöppnare innan de slog undan Panama 6-1 på söndagen för att säkra en plats under de senaste 16 åren.

En seger mot Belgien i Kaliningrad på torsdag kommer att se England fram Image
som gruppvinster och Pickford - som inte var en del av de 23 som misslyckades i Frankrike - säger att de som var inblandade kommer att bli starkare för den desperata besvikelsen.

"Du kommer alltid att ha erfarenheter i fotboll och liv. Du tar
VM 2018 Sverige tröja de dåliga erfarenheterna för att bli bättre," sa Pickford till reportrar.

"Jag har haft några dåliga erfarenheter som spelar fotboll. Så blir du bättre som person, som spelare och en grupp.

"Vi ser inte för långt framåt, vi tar det med matchen. Vi håller den ödmjuka sidan av det och tar oss inte bort. Vi vet vad vi kan göra som en trupp.

"Jag känner att vi kommer att hålla kontakten borta, fortsätt arbeta hårt och sedan gå och spela på en matchdag.
"Förra året [med under 21-talet] slog vi ut i semis mot Tyskland. Det var inte trevligt att ta för att vi slog dem alla spel och borde ha vunnit.

"Du tar bort de här erfarenheterna och du lär dig av dem. Det är vad fotboll handlar om."

Pickfords spanska motpart David de Gea kom in för kritik efter ett högprofilerat misstag i öppningsdragen med Portugal, men Everton-mannen avvisade förslaget att, med tanke på att världens största målvakt trodde att ett sådant grundläggande fel hade skärpt sitt fokus ännu mer.

"Det är aldrig kul att se en annan målvakt som gör de misstagen men jag Spanien barn tröja
kan bara prata om vad jag, Jack [Butland] och [Nick] Popey gör dag in, Ryssland tröja
dag ut i träning", sa han. "Vi arbetar väldigt svårt för att inte ha dessa misstag.

"Vi gör ungefär 600 sparar i veckan i en träningsvecka, bara för den där spara på en matchdag. Därför måste du alltid vara i matchen. Det är aldrig kul att göra de misstag men du lär dig av dem. "


Så, om du är en fotbollsfläkt, som representant för din lojalitet mot ett visst lag, så kan du investera i en kopia av T-shirtsna är billiga bra. För mer information om T-

shirtsna, besök: "http://www.billigtfotbol.com/

Retour vers Récits / Stories

Qui est en ligne ?

Utilisateur(s) parcourant actuellement ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 24 invité(s)