Nous sommes actuellement le 20 Juin 2025, 01:25

Tour de France : Questions/Answers

Modérateurs: Cyanide Team, Console Staff

• Auteur

Patatrasse

Cyanide Team

Re: Tour de France : Questions/Answers

Message08 Juin 2015, 16:42

Peeters a écrit:Are you guys thinking about an online mode for tdf 2016?

Of course we think about it :). We think about every year but since the disappointment of TDF12 online mode, we're not so excited to do it. In fact, there are some characteristics (from cyclism and from the game) that make quite difficult to do a fun online mode. We don't think that just doing a matchmaking can work.
Peeters a écrit:And also, when you pick a team, there is a score for mountains, time trial and sprinting. Is this score for the whole selection of the team or only the 9 riders that are set by default to enter the tour de france?

The score is made thanks to the 3 best riders of the team in these specific specialties.
Peeters a écrit:Then I have another question about the menu to give teammates orders. I heard in your video that we won't be able to summon that menu anymore when we are in a turn (or if the perfect line is red). But what about when you are in the menu and a turn in full descent comes up? Does the menu close, does it stay there and if it does, are you able to close it?

It stays on screen and you can close it (but I don't think it's a good option to close it when you're taking a curve :D). You just can't open it when the trajectory is red. So you can open it just before a bend.
Hors-ligne

Patatrasse

Cyanide Team

Message08 Juin 2015, 16:48

Carlos2santos a écrit:
Go, leave me a little cold with that answer. I think a mistake to transfer the credits to 3 races, when in reality the operation is different, the Criterium and Dauphine no bonuses.

So that users are not confused with the different systems of every race, I think it would have sufficed with a short explanation in the game manual.

That's an other option but we want to keep it simple (a few players read the manual) and we think it's funnier to have bonuses than having nothing :)
Hors-ligne

Peeters

Message08 Juin 2015, 17:04

Patatrasse a écrit:
Peeters a écrit:Are you guys thinking about an online mode for tdf 2016?

Of course we think about it :). We think about every year but since the disappointment of TDF12 online mode, we're not so excited to do it. In fact, there are some characteristics (from cyclism and from the game) that make quite difficult to do a fun online mode. We don't think that just doing a matchmaking can work.

It would be awesome to play against friends though, and really helpful if they can't see your screen because now it is really hard to surprise an adversary with an attack if they see every command you give and hear the response of your teammates if you give a command to them. It would improve the realism a lot.
Maybe the response of your teammates could go trough the headset you can plug in the ps4 controller? (i don't know if this was the case last year or will be now, i had the game on ps3 and will buy it on ps4 now).

And maybe a multiplayer mode where you can play with more than 2 players would also be awesome so you could play 2 vs. 2 or with more with more than 2 teams competing against each other
Hors-ligne

tijmen122

Message08 Juin 2015, 17:43

How can you see if a cyclist is inform or out form?
Hors-ligne

Rastec

Message08 Juin 2015, 18:26

Salut patatrasse !

J'aurais quelques questions sur le pro team et sur le reste :D :

- Peux-tu nous dire comment la forme influe-t-elle réellement sur les coureurs ? Est-ce par exemple une baisse de 1 ou 2 points des notes ?

- J'ai vu que tu avais écrit que l'on ne pourrait voir la forme des coureurs qu'à la fin de l'étape. Est ce que cela concerne également nos coureurs à nous ? Je pense qu'avoir cette info avant serait plus utile, afin de savoir comment aborder l'étape (en adoptant par exemple une posture défensive pour conserver le jaune si c'est un jour sans)

- En pro team, pourrons-nous toujours sélectionner certaines étapes des épreuves (en particulier pour le TDF) ou faudra-t-il faire les 21 étapes chaque saison ?

- Pourrais tu nous expliquer comment marchent précisément les stats Montagne / Plaine / Vallons ? J'ai adoré TDF 2014 mais meme après de nombreuses heures de jeu je ne suis pas sur d'avoir compris. Est ce qu'elles ont un effet sur la vitesse, l'endurance ? Egalement, sur une étape de montagne par exemple, est ce que la seule stat prise en compte sera celle de montagne ou est ce que la stat plaine le sera sur le plat ?

- Enfin, même si j'ai l'impression que tu veux garder la suprise, peux tu nous dire si parmi les légendes il y en aura au moins une ou 2 du niveau de E. Max sur le 2014 ? J'adorais la possibilité offerte de pouvoir faire un grand chelem :lol: .

Merci d'avance !
Hors-ligne

Carlos2santos

Message08 Juin 2015, 21:12

Patatrasse a écrit:
Carlos2santos a écrit:
Go, leave me a little cold with that answer. I think a mistake to transfer the credits to 3 races, when in reality the operation is different, the Criterium and Dauphine no bonuses.

So that users are not confused with the different systems of every race, I think it would have sufficed with a short explanation in the game manual.

That's an other option but we want to keep it simple (a few players read the manual) and we think it's funnier to have bonuses than having nothing :)

Yes, but if a user knows the cycling little purchase TDF 15 for the first time, and at all stages give a time bonus for being in the top three. When the same user after purchase TDF 16 next year if they decide not to apply this rule in the 2016 Tour, and you have to cancel at the same time in the game, the user will find again lost and the problem is still there, because from Initially (TDF 15) have not explained properly, because there are not always the bonus within the races. Because the TDF 16 were to ask, because now they do not give me extra seconds to finish in the top Steps 3 ?, do not understand. But if this were well implemented and in fact, I would say (user), go for this extra seconds not always give me, career depends on it, I have to set me well enough to know where I give them and where not.

Is that one of his ideas is that, bringing new users to learn as is cycling and simultaneously put a more simple way of learning. But I think it should be more focused to help them know how everything works really into cycling, and not try to adapt the game to them, changing things in reality are not, as in this case the issue of bonuses at all the races.

Although not hidden that I would have liked to see something more real when receiving the bonus structure, but I will not make a drama of this situation :). Also it might be fun this way, now simply we will have to pay more attention, because in some short races add unexpected guests to the party. As always a pleasure to chat with you a greeting.
Hors-ligne

Patatrasse

Cyanide Team

Message09 Juin 2015, 09:27

tijmen122 a écrit:How can you see if a cyclist is inform or out form?

You see if a cyclist is in form or out of form tahnks to an icon next to his name.
This icon is displayed when you choose your rider and in the teamcom. Concerning your opponents, icons are displayed on result page.
Hors-ligne

Patatrasse

Cyanide Team

Message09 Juin 2015, 09:40

Rastec a écrit:- Peux-tu nous dire comment la forme influe-t-elle réellement sur les coureurs ? Est-ce par exemple une baisse de 1 ou 2 points des notes ?

Grosso modo c'est cela. La pire des formes diminue de 6% les performances d'un coureur alors que la meilleure forme augmente de 6% les performances.
Rastec a écrit:- J'ai vu que tu avais écrit que l'on ne pourrait voir la forme des coureurs qu'à la fin de l'étape. Est ce que cela concerne également nos coureurs à nous ? Je pense qu'avoir cette info avant serait plus utile, afin de savoir comment aborder l'étape (en adoptant par exemple une posture défensive pour conserver le jaune si c'est un jour sans)

On voit la forme de nos coureurs au moment du choix du coureur pour démarrer l'étape et dans le menu oreillette. La forme des adversaires n'est visible que les résultats de l'étape.
Rastec a écrit:- En pro team, pourrons-nous toujours sélectionner certaines étapes des épreuves (en particulier pour le TDF) ou faudra-t-il faire les 21 étapes chaque saison ?

Il n'y a pas possibilité de sélectionner ses étapes en Pro Team.
Rastec a écrit:- Pourrais tu nous expliquer comment marchent précisément les stats Montagne / Plaine / Vallons ? J'ai adoré TDF 2014 mais meme après de nombreuses heures de jeu je ne suis pas sur d'avoir compris. Est ce qu'elles ont un effet sur la vitesse, l'endurance ? Egalement, sur une étape de montagne par exemple, est ce que la seule stat prise en compte sera celle de montagne ou est ce que la stat plaine le sera sur le plat ?

Pour rester simple (c'est-à-dire pour éviter d'avoir à décortiquer la formule mathématique :) ), ces stats sont toutes utilisées en même temps pour calculer la vitesse à laquelle peut rouler le coureur en fonction de la pente et du profil de l'étape. Donc sur de fortes pentes, la note plaine ne joue plus alors que la note montagne est très importante.
Rastec a écrit:- Enfin, même si j'ai l'impression que tu veux garder la suprise, peux tu nous dire si parmi les légendes il y en aura au moins une ou 2 du niveau de E. Max sur le 2014 ? J'adorais la possibilité offerte de pouvoir faire un grand chelem :lol: .

Les légendes ne sont plus aussi fortes qu'avant même si E.Max et B.Hanaut restent au-dessus des autres. La surprise concernant les légendes est à chercher ailleurs ;)
Hors-ligne

Rastec

Message09 Juin 2015, 11:14

Ok super, merci pour tes retours, c'est plus clair.
Dernière édition par Rastec le 09 Juin 2015, 13:34, édité 1 fois au total.
Hors-ligne

dirtyfighter

Message09 Juin 2015, 13:17

Pauvre Patatrasse; le jeu sort dans 9 jours et le voilà bombardé. Personnellement je patiente encore 9 jours et je préfère découvrir après plutôt que tout savoir avant.
PrécédentSuivant

Retour vers [Tour de France] Forum Général / General Forum